In data de 28 aprilie 2023 a fost publicat oficial ghidul de finanțare pentru programul Casa Verde. Acestea documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicația regăsita pe site-ul www.afm.ro
GRABITI-VA SA LE OBTINETI, TIMPUL DE INSCRIERE ESTE LIMITAT!!!
- actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;
- certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
- extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic;
- copia cărții funciare colective, din care să rezulte maximum două unități individuale trecute pe aceeași carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală.
Tarifele noastre pentru diferitele puteri solicitate, tipuri de acoperis si adresele de domiciliu
Atentie! Pe langa aceasta contributie, solicitantul (adica dumneavoastra) va adauga suma de 20 000RON pe care ii va recupera ulterior de la AFM.
Termenul de rambursare prevazut in ghid este dupa obtinerea certificatului de racordare: “în maximum 60 de zile de la data depunerii acestora, în măsura în care sunt complete și corect întocmite, în limita disponibilului existent în bugetul Fondului pentru mediu.” – conform ghidului de finantare aprobat prin Ord 364/28.IV.2023.
Obtinerea certificatului de racordare se face dupa punerea in functiune a sistemului si depunerea dosarului de catre instalator.